Spinani triaku optotriakem

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:30:20 CET 2004

Stykace nejsou muj salek caje, takze co tam presne
potrebujete, to ja ohodnotit nedokazu a tedy ani vhodnost
optotriaku a jeho typu.

Vedel bych o:

S16MD01
S16MD02
S26MD01
S26MD02

jen ten proud je mensi vice nez 8x (myslim 0.6A, mrknete do PDF)
a cena jen asi 4x nizsi (take po pameti, presne nevim).
Ty typy se lisi spinanim v 0 nebo bez. Daji se bezne koupit v GM.
Jinak jsem v tom PDF videl preklep, je tam nekde chybne uveden
co si pamatuji cas "turn on" misto v us v ms, ale treba uz to v novejsi
verzi opravili - dost mne to tehdy zmatlo, nez jsem pochopil ze jde
o preklep a moje testy ukazaly ze us misto ms je tam spravne :).

Jinak je pouzivam i pro fazove rizeni, (samo, ze ty bez spinani v 0)
a ridim je podle vstupniho napeti pomoci PIC12C671, takze fazove
ridim vstupnim napetim v rozliseni 8b. Kdyby o to mel nekdo zajem,
Jirka Rotta ( http://www.rotta.cz ) uz je myslim montuje do modulu,
takze by u nej mely byt ty moduly nebo PICy k mani, ale jake
optotriaky nakonec pouzil nevim. Pracuje to pri libovolnem kmitoctu
a samo se na nej kalibruje (neustale), takze je to vhodne i tam, kde
se kmitocet muze v urcitem rozsahu plynule pohybovat, nebo se pouziva
nekdy 50Hz a nekdy 60Hz, nebo je i jiny :).

--
Jiri Bezstarosti