Zdroje v PC.

Karel Kulhavy clock
Středa Březen 17 14:29:52 CET 2004

> Zdravim.
>
> Chtel bych se zeptat, zda nekdo z Vas nahodou
> neresil ochranu pred vyssim napetim v PC. Po zprave
> o HDD si uvedomuji, ze toto neni prvni pripad,
> kdy odesel zdroj tak, ze se na vystupu objevilo
> dost velke napeti proti ocekavanemu.
> Videl jsem i zdroj, ktery odvaril nektere veci
> v PC pomoci skoro 30V misto 12V a v pohode dal
> zdroj ono vyssi napeti dodaval, ackoli co bylo
> na 12V uz shorelo (5V napajeni bylo skoro v 0).
>
> Tedy si uvedomuji, ze kdyz to neni az tak ojedinely
> jev, ze by se asi vyplatilo se nejak proti takove
> [...]

Nejlepsi je koupit toroidni trafo o vaze 200kg specialne navinute pro tento
ucel, a dat tam brutalni mega-stabilizator 5V 100A a 12V 100A s elektronickou
ochranou proti vsemoznym prepetim (aby to vydrzelo minimalne zasah blesku do
fazoveho vodice co k tomu vede). Pak se to pripoji na vodni chlazeni a radiator
ze S120 a uz to jede.

Nebo rotacni menic misto zdroje v PC - ten taky jen tak nejake prepeti nerozhazi.

Clock