Utlum koaxialu

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 14:27:39 CET 2004

vicek.radek@ozjc.cpost.cz wrote:
> Mam napojenou antenu na CB kabelem RG58 cca 40metru dlouhym (zbyl mi po
> starych PC sitich). Jde mi o to ze vim kolik dB je utlum na 100metru.
>
> Ted mne zajima kolik je utlum na 40m delky (obecne jak se to spocita pro
> libovolnou delku a frekvenci).

Rekl bych ze snadno, je-li na 100m utlum x, pak na 40m bude (40/100)*x.
Ony logaritmy jsou jiz v tech (deci)belech.
Ovsem mel bys znat utlum pro danou frekvenci.

> A dalsi vec je nejaky rozdil v utlumu prijimaneho signalu a vysilaneho? Tedy
> jak souvisi utlum s prenasenym vykonem. Tedy kdyz poslouham nejaky signal
> tak je zatlumen stejne jako kdyz vysilam treba 4W?

Chova-li se kabel pro dany vykon linearne (coz by mel, jinak budou
problemy), pak by mel byt i jeho utlum nezavisly na prenasenem vykonu.

--
Regards
           Petr Krc