Internet a IP

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:24 CET 2004

On Fri, 15 Mar 2002, Pavel Chromy wrote:

> Navrhoval bych tuto debatu ukoncit, uz z duvodu zamereni konference,
> a take proto, ze reaguji lidi, kteri nemaji potrebne znalosti o
> problematice.

taky myslim, ale kdyz ctu ty nesmysly nize, tak mi to neda...

> 1) DHCP server neni nastaven na zadnych routerech - pristupuje se na nej
> broadcastem => DHCP pozadavky se neroutuji

No to je vec. Jak se podle Vas klient dotaze DHCP serveru ktery je v jine
kolizni domene na potrebnou konfiguraci ? - dotaze se tak, ze router
zachyti jeho DHCP request, doplni tam IP DHCP serveru (ktere ma napsane ve
sve konfiguraci) a preposle ten pozadavek DHCP serveru. Nechcete mi tvrdit
ze pres routery/gatewaye prochazi broadcasty ?

> 2) DHCP servery mohou byt dva a vice, pak vypadek nevadi.

To je zajimave tvrzeni - ovsem provozoval jste je tak ? Pokud ano jak
jste resil synchronizaci jejich databazi ? - aby si navzajem nelezly do
zeli (nepridelovaly adresy dvakrat). Vice DHCP serveru muze fungovat jen
na stejne LAN s DHCP klienty (dynamicky bez rekonfiguraci routeru).

> 3) DHCP server typicky bezi primo na gatewayi, takze pripadny vypadek je
> uplnym vypadkem celeho pripojeni a pak je stejne nic nebezi.

typicky ? Na kazdem routeru samostatny DHCP server, samostatne udrzovany
a konfigurovany ? A to ma usnadnit praci, respektive u koho jste to videl ?

> 4) DHCP klient si muze nastaveni pamatovat tak dlouho, na jak dlouho
> dostal IP adresu pridelenou - treba i nekolik dni - behem teto doby DHCP
> nepotrebuje.

Souhlasim, klidne i mesic, ovsem k cemu je potom dobry. Ono mi vubec
unika k cemu je u pevne linky s pevne pridelenou IP, DHCP server dobry.

> 1) Provider, ktery si hledi bezpecnosti site NESMI mit sve klienty v
> broadcast domene!

> 2) Kdyz je toto dodrzeno tak proste nikdo neposle falesnou
> odezvu, dokonce ani neuvidi pozadavek.
> Ono totiz pokud jsou pocitace v broadcast domene, tak si kterykoliv z nich
> muze vzit adresu gatewaye a delat problemy, coz je vetsi problem, nez
> presmerovani podvrhnutim DHCP - polozi to celou sit.

Souhlasim, a pak lze mit vzdy jen jeden DHCP server na ktery jsou
routery nakonfigurovany nebo mit jakousi konfiguraci primo na routerech
(?) ovsem tim odpada urcita teoreticka moznost vzajemneho zalohovani.

> 3) No a pokud se jedna dokonce o kolizni domenu, tak ani nepotrebujete
> pro monitorovani komunikace podvrhovat DHCP, takze tento argument je uplne
> mimo.

Nesmysl. Radiove site maji svoje zakladny typu bridge, takze neposilaji
kazdemu vsechno (aspon co se tyce breezecom) ale jen to co je jeho+bcasty.
Takze aby jste dostal cizi provoz musite podvrhnout falesnou informaci.

> 4) Navic falesny DHCP server (jeho odpovedi) bude videt i gateway, takze
> by se urcite mel objevit zaznam v logu.

A co ta gateway zaloguje ? Pro ni je DHCP odpoved normalni paket ktery
routuje ke klientovi, tezko pozna ze neni od DHCP serveru. To by musela
logovat kazdy paket (ale kdo by to pak cetl).