AT89C51 a ATAPI CD-ROM

tomas.martinec@centrum.cz tomas.martinec
Středa Březen 17 14:26:27 CET 2004

> K cemu je dobry signal ACTIVE? Nastavil sem ho na 1 - je to ok?
> Hraje nejakou roli nastaveni cd-rom na MA,SL,CS?
> Jak dlouhy ma byt pulz RD,WR?

Signal ACTIVE se v ATA specifikaci jmenuje DASP (Device Active,
Slave Present) a uziva se k detekci zarizeni na kabelu.
Tento signal generuje zarizeni Master a Vy by jste ho mel nechat
volny.
Nastaveni MA, SL nebo CS hraje velkou roli - pokud neodpovida
napeti na bitu CSEL bitu DEV v registru Device/Head, pak Vam
nebude toto zarizeni ani odpovidat.

Doba trvani signalu RD a WR zalezi na prenosovem rezimu, ale
mela by byt min. 70ns pro PIO mode 4 a 165ns pro PIO mode 0.
Maximalni doby nejsou definovany.

Resim ted skolni projekt, kde se zabyvam spise HDD, ale CD-ROM
by se melo chovat stejne.
Blizsi info najdete na adrese:
http://diskobol.hyperlinx.cz

Jinak bych se rad zeptal, jestli tu nekdo take neresil
pripojeni disku k x51. Narazil jsem na problem, ze nase rozhrani
bez problemu komunikuje s disky 100MB a 200MB, ale kdyz pripojime
vetsi disk (1GB, 3GB), tak se chova, jako kdyby zadny disk na
kabelu nebyl. Pritom na prikaz Sleep reaguje spravne.
Ale na HW reset nereaguje vubec. Uz se snazim tyden najit chybu a
stale nic. Jestli jste nekdo narazil na podobny problem, prosim
poradte. Predem dekuji.

?ena v centru pozornosti na http://zena.centrum.cz