polomrtvy aku v aute

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:03 CET 2004


Neni pravda ze vam vybity aku starterem pootoci, dokonce to ani treba 
necvakne bo to neutahne ani vystaveni pastorku.

Jinak zavada vypada nejspis na vadny aku a to propoj mezi nejakym clankem v 
baterii.

Stalo se me neco podobneho u baterie BOSCH (ta cerna rada - pomerne draha - 
zarny priklad kvality znackovych veci).
Odesla mi jako na potvoru zrovna na dovolene. Prubeh byl nasledujici:

Cely den jsem jezdil (cca 250km), vecer prijezd do kempu a celou noc pustene 
potichu radio. Rano jsem nenastartoval ani to necvaklo.
Dobra asi ji vybilo radio, ale moc jsem tomu neveril.
Roztlacil jsem auto a zhruba po 50km jsem znovu v pohode startoval. Vse OK 
celej den.
Druhej den rano jsem opet nenastartoval, znovu roztlacil ale uz jsem ten den 
nenastartoval. Nasledoval pomerne dramatickej dojezd bez vypnuti motoru cca 
1000km domu.

Zde jsem baterii zmeril a mela cca 8V pak jsem ji nabil a mela 2.3V a nebyla 
schopna dat do zkratu ani 50mA. Kdyz jsem sel koupit novou baterii zn. Akuma 
(mimo jine mam s nimi posledni dobou velmi dobre zkusenosti) tak jsem se 
ptal prodavace na tu Boschku a tvrdil mi ze je to u nich casta zavada (dojde 
k rozpojeni/roztrzeni klemy mezi clanky a vznikne velky prechodovy odpor) a 
ze se jich vracelo k nim cca 15% uz v zarucni dobe. Ja ji mel starou bohuzel 
uz cca 2 roky. Vzhledem k tomu ze ta Boschka stoji skoro jednou tolik co ta 
Akuma a firma Bosch je mnohem renomovanejsi tak nevim co si o tom mam myslet 
viz predchozi debata o tom jak kupovat kvalitni veci.

RadekCX

--- P?vodn? dopis ----------------------------------------------------------
Datum: 22.03.2002  12:08
Od: "jezek" <jezek456@atlas.cz>
Pro: vicek.radek@ozjc.cpost.cz, ...
V?c: polomrtvy aku v aute
----------------------------------------------------------------------------
>tak je to (zase) tady, nestartuje, ... jasne ze koupim novy aku, novy 
>remen,
>novy regulator, novy alternator, ... nove auto, ...
>ale vrta mi to hlavou:
>startuje jak vino, a obcas (3x za posl. 14 dni) nahle umre, pak zase jede 
>OK
>autoelektrikar mi tvrdi, ze je to spatne dobijeni, ale ja jsem mezek
>neduverivy
>a myslim si, ze to bude spatny aku
>situace:
>- je stary (nejmene tri roky, mozna taky treba 6)
>- smrt nastava vzdy po jizde (nikoliv po odstaveni noc), zastavim u pumpy
>   a uz se neodjedu
>- (smrti rozumim napeti 0V)
>- tesne po smrti je mekky
>  (testovano par vterin po smrti, (sluchem a zrakem :-) )
>- pri smrti spina spinac starteru (rekl bych, ze do vinuti starteru jde
>proud)
>- smrt je uplna, zadne pomale toceni nebo pootoceni
>- podarilo se smrt vyvolat po sestem nastartovani v rade za sebou
>- typ provozu: 5, 10, 20 km jizdy nekolikrat tydne
>
>podle me se pri vybitem (ale jinak zdravem) aku starter aspon pootoci
>co vy na to?
>jez
>
>
>
>





Další informace o konferenci Hw-list