AT89C51 a ATAPI CD-ROM

Vojáček Petr Petr.Vojacek
Středa Březen 17 14:25:57 CET 2004

Mozna mate vetsi zkusenosti nez ja  Ale stejne - na laser bych to nesvadel.
Pred mesicem jsem si v PC vymenoval CD mechaniku, protoze uz mi dost
dlouho nefungoala spolehlive. Nekdy cetla, nekdy ne. Nekdy precetla bez
problemu palene CD, nekdy nezvladla ani lisovane. Obykle ale cetla po
zapnuti
pocitace - nez se stihla zahrat. Pokud nejake CD nemohla precist, tak bylo
slyset
cvakani - mela problemy s tim, najit spravne stopu. Kdyz jsem ji rozdelal,
tak
jsem zjistil, ze posuv laseru je zajisteny pomoci ozubenych kolecek - a ty
po opotrebovani rocnim provozem maji vuli, se kterou firmware nepocita....
Doufejme, ze noa CD ROM od jineho vyrobce mi vydrzi dele...
				Ing. Petr Vojacek