Panel

Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz Cihak
Středa Březen 17 14:33:16 CET 2004

No, ja o tomto predmetu prakticky nic nevim, ale kamarad dela ve firme,
ktera tepelna cerpadla pro RD vyrabi a zminoval se o tom, ze delaji
hloubkove vrty. Nechtel bych placat nesmysly, ale mam pocit, ze rikal, ze
vrtaji az do 100m hloubky. Pochopitelne to je drahe, ale usetri pry cca 4/5
energie. Prosim berte ta cisla s rezervou - uz je to dlouho, co jsme o tom
mluvili. Vim ale, ze si to (za rezijni cenu) namontoval do sveho domku a
cena se mu ma cca do 5-ti let vratit na usetrene energii.

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: VA Elektronik - Andel Vladimir ing.
Subject: Re: Re(2x): OT: Tepelne cerpadlo

Jenze potom je zahrada dokonale promrzla. Systemy, ktere berou teplo ze
vzduchu, zase maji pri nizke teplote mensi ucinnost. Problem tepelneho
cerpadla je v tom, ze sice dostanete 2x az 2,5x vic tepla nez z odporoveho
topeni, ale porad je to o dost mene, nez spotrebovala tepelna elektrarna pro
vyrobu elektriky pro vase cerpadlo. Daleko lip se mi libi kogenerace, kdy