Re: Odpověď: Re: Sou?et v C - neni pro PIC jiny kompilator?

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 14:30:41 CET 2004

> //na nejake brane neco vygeneruje (treba ovladani
> //frekvence fazoveho zavesu u oscilatoru prijimace
> //pres I2C nekolika tlacitky atp.).
>
> To je hezky, ale mirne se mi z toho jezi vlasy.
> Zacina to vypadat jako zabava pro cvicene opice.
> Takovou cast by prekladac vubec nemel mit.
> Spis bych to videl jako externi aplikaci,

Tady jsem asi nebyl uplne pochopen, myslel jsem
tim vysledek (tedy aplikaci), ne ze se aplikace napise
jako stisk par buttonu mysi :). Ta aplikace by se normalne
napsala v jazyce (ktery se zvoli) - asi jsem to napsal trochu
zbesile, tedy slo mi o vyslednou aplikaci, ne funkci prostredi.
Predstavte si treba zesilovac s funkcemi rizenymi tlacitky
pres jednochip. To nemusi byt nijak slozita aplikace a
prave tady by si nejakych par radku jednoducheho jazyka
mohl dokazat napsat snad kazdy - pokud bude jazyk
dostatecne jednoduchy a srozumitelny beznemu lidskemu
chapani ve stylu (udelej to a to a ted to a to).

> To je dobry napad. Ale kdyz uz je rec o to napousteni, tak
> nevim jaka je Vase predstava. Ja bych si to predstavoval jako
> soucast vyvojoveho prostredi bud na urovni dll knihoven nebo
> kodu. Taky si myslim, ze lpet na prostredi DOSu by bylo
> nedobre. Je to vzdy problem, ktery zacina u ovladani mysi a konci
> u rolovani obrazu.

To je prakticky jen vec rozumneho rozhodnuti, pro co a v cem
se to ma udelat a samozrejmne, ze to bylo mysleno jako soucast
prostredi, o tom jsem take psal - vsechno z jednoho prostredi.

Jen pokud bude vule unifikovat nastroj, kterym se to cele stvori,
chce to volne dostupny nastroj, protoze se mohou chtit zucastnit
i talentovani jedinci s "hlubsi kapsou" a bylo by skoda cele to uzavirat
chytrym mozkum jen proto, ze nemaji par tisic (i desitek tisic)
prave na legalni ziskani pozadovaneho nastroje.

> Sefovani nechat na jednom cloveku, no nevim, snad ano.
> Ono velet je obecne problem a nic prijemneho.
> Spis by mnelo fungovat neco jako spolecny souhlas.

To funguje vzdy jen do okamziku, kdy takovy spolecny souhlas
existuje. V okamziku, kdy se takove predemokratizovane
spolecenstvi nedohodne, muze to znamenat konec, ackoli
do toho uz bylo vlozeno dost prace a to je jiste vzdycky skoda.
A rozumny clovek vedouci projekt, si vzdy vyslechne vsechny
hlasy, protoze take nemusi mit vzdy pravdu. Pak se teprve rozhodne
(a take to nemusi byt spravne, ale to uz je zase o jeho predpokladech).

A jeste jeden postreh. Zatimco chybu stropici sef, ktery je co k cemu,
okamzite resi k co nejmensimu zlu, demokraticke spolecenstvi bude
hledat vinika, proc se to nepovedlo a kdo muze za to, ze to nebude.

Prosim, netahejme do toho politiku, ja chtel jen obhajit nazor na nutnost
rizeni projektu, o nic jineho nejde (rozhodne ne o politiku
v nejrozsirenejsim toho slova smyslu).

--
Jiri Bezstarosti