ATARI

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:30:06 CET 2004

> 1. Zajimalo by me v cem se lisi instr.soubor od klasicke 89C2051(nebo je
> prikazove stejny,ale zredukovany)

Jednoduse receno, je uplne jiny. Ale zvyknout se na nej da velmi rychle,
ortogonalita je prijemna vec, jen mi trochu chybi instrukce pro nasobeni
a deleni, ale to by bylo proti principu RISC :-)))

> 2. Chtel bych se zamerit na programovani 90S2313 (nebo 90S1200).Myslite,ze
> to je pro zacatecnika dobra volba?

Radeji 90S2313, protoze ma integrovany UART (seriovou linku), ktera se u
S1200 musi delat softwarove. AT90S1200 je vubec hodne "orezany". Chcete-li
si hrat i s externi RAM, je potreba jeste vetsi kousek (treba 90S8515).

> 3. Podporuje typ 90S2313 programovani ICSP(tedy v aplikaci)?

Podle datasheetu ano, prakticky jsem konkretne tento jeste nezkousel. Mely
by to umet vsechny (krome par exotu, myslim ze stare verze AT90S1200 maji
nejakou fintu).

> 4. Pro co slouzi typy ATtiny(napr.ATtiny12)?

Pro "jednoduche" aplikace, kde je rozhodujici velikost pouzdra a spotreba.
Maji totiz jen 8 nozicek - to je tak akorat na tlacitko, vysilaci IR
diodu, kontrolni LEDku a mozna jeste neco - a mate dalkove zamykani auta.

> 5. Kde bych mohl stahnout(kdo by mi byl ochoten poslat) jednoduchy
> programator pro ono AVR 90S2313 a obsluzny program?
> Budu vdecny kazdemu za jakoukoliv radu ohledne meho dotazu.(Mimichodem o
> serveru www.hw.cz uz vim, netreba pripominat.)

Jednoduchy programator (LPT ISP prog) + soft (Pony prog) je na serveru, o
kterem vite :-) Ja pouzivam AVR Studio a programator podle AN910 od Atmelu
- je sice trochu slozitejsi, ale mam hodne seriovych portu a nedostatek
paralelnich :-))

> Nejlepe bych uvital cloveka,ktery se timto programovanim zabyva,aby mi
> napsal na muj osobni email,abych ho mohl pro pripadne dotazy kontaktovat.

Jsou tu sice mnohem zkusenejsi lide, ale budu-li vedet, poradim.

Joe

--
Mailto:	Josef "Joe" Hlavac <joe@hw.cz>
Phone: +420-776-736715