ln

Martin Hankovec Martin.Hankovec
Středa Březen 17 14:28:58 CET 2004

Musim se priznat, ze jsem delal tu knihovnu pred nekolika lety a ted
presne nevim, ktery vztah jsem pouzil :-))), ale mohl bych se na to
znovu podivat.
Pri vypoctu slo castecne vyuzivat vysledku z minuleho kroku, proto v
knihovne nenajdete koeficienty 1,3,5 atd.
Knihovna byla napsana tak, aby zabirala co nejmene mista v RAM. Proto
zakladni matematicke operace (+,-,*,/) zabiraji 16 bajtu RAM, pridavne
funkce (exp, sin, cos, ln atd.) zabiraji dalsich 15 bajtu (celkem 31
bajtu).
Cilem byla knihovna pro realne vyuziti, ktera sama dela normalizace
cisel, pouziva jednoduchy format ukladani atd.

S presnosti pridavnych funkci je to pochopitelne horsi, ale pro mala
cisla je konvergence kratsich rad jeste celkem uchazejici. Pochopitelne
necekejte kalkulacku.

Jinak - na rozklad by sly pouzit jeste Cebysevovy polynomy (jako napr.
u ZX Spectra, bylo by mnohem lepsi), ale to se mi tenkrat nejak nedarilo
(krome toho to zralo moc RAM).

Martin H.