AVR - programovani

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 14:27:49 CET 2004

Zdravim,

From: "Jarda" <jdrozd@seznam.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>

> 1. Zajimalo by me v cem se lisi instr.soubor od klasicke 89C2051(nebo je
> prikazove stejny,ale zredukovany)

Jine nazvy prenosovych instrukci (ld, ldi, lds, ldd, st, std, sts)
a vubec obecne jine nazvy vseho.
32 temer plne univerzalnich registru (nema zadny acc)
Nema div, mul a dekadickou korekci.
Zasobnik roste shora dolu.
UART ma svuj vlastni citac.
Vystupy jsou "opravdove vystupy", tedy davaji nejen
tvrdou 0, ale i 1, u vstupu mozno vypnout pull-up.
Pri stejnem kmitoctu az 12x rychlejsi.

> 2. Chtel bych se zamerit na programovani 90S2313 (nebo 90S1200).Myslite,ze
> to je pro zacatecnika dobra volba?

Optimalni. Navic pokud mate zkusenosti s 2051, tak ocenite
i shodne zapojeni vyvodu.

> 3. Podporuje typ 90S2313 programovani ICSP(tedy v aplikaci)?

ISP maji vsechny AVR krome myslim 8535

> 4. Pro co slouzi typy ATtiny(napr.ATtiny12)?

Je to neco jako takove ty male 8vyvodove PICy,
cili pro levne, malo rozmerne a malou spotrebu vyzadujici aplikace.

> 5. Kde bych mohl stahnout(kdo by mi byl ochoten poslat) jednoduchy
> programator pro ono AVR 90S2313 a obsluzny program?

http://www.LancOS.com Maji programator PonyProg. Nejsou s nim
zadne problemy (akorad snad jen ze pokud mate zvukovku, asi brzy
smazete uvitaci zvuk...). Pokud jej hodlate pouzivat jen pro AVR,
da se zapojeni zredukovat na samotny vstupni modul (ten se stabilizatorem
a konverzi urovni) a pak uz jen 4-5 dratu do kontaktniho pole, nebo patice.

Pavel Hudecek

http://www.diametral.cz