ëlektretove mikrofony

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:26:08 CET 2004

Nemate nekdo zkusenosti s elektretovymi kapslemi z GM, GESu a podobne? Jde mi o sum. Koupil jsem si jednu MCE100 v GM, jednu "no name" za 15 Kc v PS, dve MCE202 za neco pres 35 Kc v GESu a porovnaval jsem to se starou kapsli z magnetaku K10. Mereni je pouze relativni, pomer sumu k signalu piskatka meraku. Mikrofon byl umisten v definovane poloze na pivni flasce. Sum nesel pres vahovy filtr, meren 40 Hz az 20KHz.

1.     MCE202        15,8 dB
2.     MCE202        20,5 dB
3. no name z FK    11,8 dB
4. stary z K10        35,5 dB

Tu z GM jsem nemeril, ale taky stala za h...o.
Ten stary mikrofon ma stejny prumer, ale je z nich nejdelsi (10 mm). Takze kdyz se chce, ten nizky sum jde dosahnout. Jenze da se dnes takova kapsle sehnat? Prece neni mozne, aby se to tenkrat (pred 15 lety) umelo a dnes ne.
Andel

---
Odchoz? zpr?va neobsahuje viry.