ATX PC zdroj 300W ASTEC (opraveno)

zaloha zaloha
Středa Březen 17 14:25:41 CET 2004

> Myslel jsem, jestli tady nekdo nema zkusenosti s opravami
> slozitejsich zdroju. Asi nema.

No, ja se temi opravami zdroju jakekoliv urovne uspesne zivim uz leta, ale
zkusenost samozrejme nemam :-)

> A konkretne Vam (pane zaloha - bez urazky) reknu, ze jste mi
> neporadil jeste jednu vec, kterou to nakonec bylo - velke odpory
> (stovky kohmu - v tomhle pripade 160 kilo) maji
> tendenci "ujizdet" nahoru, tzn. ze 160k bylo najednou hodne pres
> 10M. A prave takove odpory slouzi k rozbehnuti zdroje.

Nejsem jasnovidny a v typickem zapojeni TOP201 se zadny takovy "rozbehovy"
odpor nevyskytuje - TOP201 ma totiz pro tento ucel integrovany interni
proudovy zdroj. Ten vycet soucasti ke kontrole nebyl uplny a mel slouzit
pouze jako voditko - konecne reseni bylo samozrejme na Vas a na konkretnim
obvodu... Mimochodem: nejde o to, ze by tuto tendenci mely "velke" odpory -
jde o to, ze takovy odpor (byva treba z +300V do baze vykonoveho T ci na
napajeni ridiciho IO) je napetove namahan a zrejme vlivem elektroeroze dojde
po case k jeho preruseni. Nejedna se o vykonove pretizeni; mj. i proto maji
odpory v katalogovych udajich nejvetsi pripustne provozni napeti. Dale bych
rekl, ze oslovujeme 5. padem a krome toho jsem se podepsal pravym (krestnim)
jmenem....

> Jenze tenhle odpor byl schovany pod jednim velkym (rozmerove) a
> jeste tam bylo napatlany nejaky lepidlo z vyroby. A soucastka,
> ktera neni videt, se tezko opravuje.

Pred resenim celeho problemu bych logicky nejdrive ocekaval analyzu
zapojeni, cimz byste prisel na to, ze tam ten odpor je...

> Mezitim jsem jeste vymenil i ten TOP201, ale tusil jsem, ze bude
> dobrej, protoze spalenej nebyl a rekl bych, ze jina zavada neni
> pravdepodobna. Ale to by spalilo i tu hlavni pojistku...

Nikoliv nutne, pokud by byl preruseny a ne zkratovany (i kdyz je pravda, ze
vykonove soucastky se pri poruse obvykle "upecou" a tim i zkratuji).

Jirka