Za kolik - Vyroba PCB na Aritme 0512

hwnewskonference hwnewskonference
Středa Březen 17 14:37:34 CET 2004

Ano, mate naprostou pravdu. Myslim, ze tu byly seriozne zhodnoceny klady i
zapory obou technologii. Asi nema smysl k tomu dodavat dalsi.

Jen jeste male upresneni - pro Fotocestu neni treba temna komora. Ten
fotorezit je dost malo citlivy, takze staci pritmi. Ja to delam tak, ze
desku pri zasychani (v prvni fazi dokud je lak tekuty a smrdi) zastinim
kusem plechu. V druhe fazi (vypalovani na termostatovane plotynce) to
zakryvam kusem krabice. Proste chranit pred primym svetlem, ale temna komora
potreba neni.

Na co je ale fotocesta veeeelmi hakliva je prach. Mistnost, ve ktere to
strikate musi byt cista. Tim myslim bezne bytove prostory - nejde to venku
nebo nekde ve stodole.

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: hwnewskonference [mailto:hwnewskonference@seznam.cz]
Subject: Re: Za kolik - Vyroba PCB na Aritme 0512

OK :)
pokud ma nekdo zazitou technologii pres fotoresisty, urcite je to amaterske
top, ceho muze dosahnout. Presto si ale myslim, ze pro skutecny amatersky
nebo poloprofesionalni vyvoj, tj. zkouseni a upravy PCB, je Aritma
vhodnejsi. Fotoresist bych asi volil v okamziku, kdy bych mel jiz plosnak v
nejake vysledne forme - ale potom je otazka, zda si ho radeji nenechat
udelat u profesionalu ...
Navic jeste jedna vec mluvi pro Aritmu, ta muze bezet na stole a leptat se
na druhem. U fotoresistivni technologie potrebujete temnou mistnost nebo
skrin, neco kde budete osvecovat, minimalne dve lazne u ruky ... ale chapu,
pokud je opravdu nekde kriticke mit silu cary definovanou +/- 0,05 mm
nepochybne NENI Aritma s touz tolarenci vhodna !

> Ano jiste mate pravdu. Vyzkousel jsem oba zpusoby a vysledek byl zcela
jasny
> - Fotocesta !!!

.... omyl, vyzkousel jste pouze kresleni na Aritme podle svych predstav a
moznosti :). To je rozdil. Stejne jako lze na Aritme dosahnout ne tak
uspokojivych vysledku, ktere odradily Vas, lze tehoz dosahnout velmi lehce
pri pouziti fotoresistu (a rekl bych, ze jeste snaze :) )

> 1) Laserovou tiskarnu HP4L lze koupit v cene o malo vyssi nez Aritma v

To nedokazi posoudit. Aritmu jsem koupil na inzerat za 400,- - novou i se
zarukou a servisem nabizi treba Fafejta za 1500-2000 ... jiste je to
jednoucelovy stroj na rozdil od HP4L a jinych. I to je treba zvazit.

> 3) Lak - cca 350kc - to je darda, ale kolik ze to stoji ten lak co
pouzivate
> v plotru ?. A ta pekna zlacena perka ?

A co toner do HP4L ??

Hezky den, Simon Cihelnik