'Otackomer' na PC

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:37:27 CET 2004

Ja bych to videl takto:

Vezme se jeden tranzistor a do baze se mu pusti
TX ze seriaku pres kus odporu a diodu, baze se
privaze pres odpor k zemi. Tedy seriove si predstavte
TXD_PC-diodu-10k-10k-GND a mezi ty 10k odpory
dejte bazi napr. BC548B. Emitor na GND (musi byt
propojeno GND u zarizeni a PC) a z +5V dejte odpor
tak 1k do kolektoru tranzistoru. Na kolektoru mate TX
prevedeny na CMOS - jednoduchy prevodnik.
Samo lze i jinak.

Ted se vezme napr. PIC16F627 a zapoji se mu ono
prevedene TXD do jeho RX nebo RXD u klonu 51. Tim
muze brat hodnoty vyslane ze seriaku PC jednochipem.

Ted jde o to, co pouzijete jako merak. Pokud bezny
ruckovy V-metr, muzete pres PWM generovat napeti
treba v rozliseni 8b (podle prijate hodnoty ze seriaku)
a po pripadnem vyfiltrovani RC clankem ho pichnout
do toho voltmetru.

Tim jednochipem muzete generovat co je libo, tedy co uz
date na vystup, jestli sloupec LED, V-metr, 7seg.
LED pro 0 az 100%, LCD display ci neco co reaguje
na pocet pulsu - vsechno se da celkem snadno napsat.

Protoze to ma byt pro PC, pouzil bych k napajeni
+5V primo z nej a neni treba jej brat napr. ze seriaku
ci pridavat externi napajeni.

PIC16F627 pisu z duvodu, ze je laciny a elektricky
mazatelny. Pokud lepe ovladate 51, AT89C2051 jsou
dnes za hubicku a daji se pouzit take, jen pokud budete
chtit vystup jako napeti, musite bud udelat soft PWM,
nebo na branu pridat budic a za nej prickovy DAC, ktery
zde jiste bohate vyhovi. Ani AVR neni od veci, ale tam
Vam lepe poradi jini.

Nakonec neni potreba ani jednochip. Da se pouzit posuvny
registr a privazat ho po prevodu urovni seriaku na pomocne
signaly seriaku a softem v PC pak vysilat data do nej. Na vystup
toho posuvneho registru s paralelnim vystupem pak muzete
zase dat prickovy ADC prevodnik a krasne tim ovladat
ruckovy voltmetr.

Pokud mate zajem, napiste mi i primo mimo konferu,
tech 5 min. pro nakresleni schematu Vam venuji.
Staci rici, co ma byt na vystupu - tedy jestli pulsy,
napeti ci jaky ukazatel nakonec zvolite :).

--
Jiri Bezstarosti