Li-ION, Li-POL baterie vs. zivotnost

Aigor aigor
Středa Březen 17 14:37:11 CET 2004

Aigor wrote:

> Pametovy efekt existuje - z vlastni zkusenosti ho dobre znam.
>
> Pouzivam NiMh a NiCd akumulatory do fotaku a do digitalu.
> Digital i fotak samozrejme odmitnou komunikovat pokud jen trochu
> poklesne napeti, nebo akumulatory prestanou dodavat potrebny proud,
> ovsem treba v domovnim zvonku by jeste vesele fungovaly.
> Takze, pokud takto vybite clanky hodim do nabijecky "jen nabit", staci
> po takovych 2-3 cyklech a je VELICE ZNATELNY ubytek kapacity. V praxi to
> je cca polovina fotek na digitalu. Takze uz ze zvyku pouzivam tlacitko
> pro cyklus vybit->nabit.

OK, ale CO vybije vybijecka z vybitych akumulatoru? :-)

> To co jsem napsal plati predevsim pro NiCd, u NiMh je tento jev temer
> neznatelny, ale po vetsim poctu cyklu (10 a vice - coz neni problem
> provest za tyden) take viditelny.

Asi by bylo potreba si ujasnit, cemu kdo rika pametovy efekt.

Moje predstava je zhruba ta, ze fotak je nenazrany zarizeni (nemam, ale
dost lidi mi to rikalo), takze zareaguje na pokles napeti zdroje
zpusobeny zmeknutim (stoupne Ri akumulatoru) a ne nejakou ztratou
kapacity (pametovy efekt). To, ze clanky vlivem neuplnych cyklu meknou,
bych bral, ale neztraceji tim kapacitu.
Takoveto "vybite" akumulatory pak lze dovybit, ale klesajicim proudem.

  TomM