Nahrada 74AHC74

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 14:36:22 CET 2004

V BitScopu je obvod na generovani dvoufazovych hodin s klopnym obvodem 74AHC74, buzenym z 74AHC86 (ktery muze v pripade potreby zdvojovat kmitocet zpozdenim na RC clanku a naslednym XOR, ale to se vetsinou nepouziva), oba od Texas Instruments. 74AHC74 vyrabi dvoufazove hodiny na vystupech Q a nonQ. Tolik uvodem. Schema je pripadne na http://www.vitrum.cz/snail/pics/BS_SCHEM.GIF , jsou to U3 a U8 v leve dolni casti.

Jenze 74AHC74 od texasu se mi nepodarilo sehnat, zkusil jsem 74AC74. Rekneme si rovnou, tato nahrada nevedla k uspechu. 74AC74 jsou proklate rychle a zrejme pri buzeni z pomalejsiho 74AHC86 obcas zakmitnou a prihodi jeste jeden impuls.

Je toto vysvetleni pravdepodobne? A jakou cestou se vydat - nahradit i hradla XOR provedenim 74AC86? Sehnat puvodni 74AHC74? Nebo nahradit z nejake jine rodiny, ale jake? Podotykam, ze pouzdro musi byt DIP, jinak bych musel vyrabet redukce (Br!!!).

Ted me napada - pro oscilator 50MHz snad bude stacit i 74HC74 - to vyzkousim.

J. Hanzal