MCU

Jiří Krul jKrul
Středa Březen 17 14:36:22 CET 2004

Doufam, ze nerozpoutam bratrovrazedny boj, mate v podstate 4 moznosti PIC,
x51, AVR a ostatni.

Kazdy standart ma sve klady a zapory,  hodne zalezi na vkusu.
Osobne doporucuji rodinu x51.
x51 jako jediny MPC neprodukuje pouze jedna firma a tak existuje velmi
soroka nabidka od klasicke 8051 za cca 10Kc pres
AT89C2051 za cca 50Kc, AT89S8252 za cca 200Kc az po vychytavky typu ADuC 812
za cca 800Kc nebo T89c51RD2 za 500Kc.

Vyvojove prostredi:
Asm i C lze na netu najit i jako free, pritom nepatri k nejhorsim.
Tim asi nejlepsim pro x51 je C51 od firmy www.keil.com dnes ve verzi v7.01,
ale cena je ponekud :-(((.
Zdarma lze sosnout demo, ktere preklada do 2kB vysledneho kodu nebo se
podivat na www.xiao-qi.com ,
ty kluci "sikmooci" jsou fakt sikovny :-))).

Programator:
 pokud budete pracovat s MPU co maji ISP vystacite s prevodnikem urovni na
RS232, pokud k tomu pridate AT89C2051 vystacite s JDM II
cca 50Kc za soucastky. Ostatni uz zalezi na vsi volbe. Pokud hodlate koupit
slusny programator tak doporuciji www.elnec.sk.

How