Formatovanie HDD

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 14:34:07 CET 2004

Plovouci kod se rika spouste ruznych reseni, ktere maji spolecne jen
to, ze ovladac vysila pokazde jiny kod.

Pro jeden ovladac je to celkem jednoduche. V ovladaci je generator
pseudonahodne posloupnosti kodu, v idealnim pripade kryptograficky
bezpecny tj. generujici posloupnost, jejiz dalsi clen neni prakticky
mozne predpovedet ani ze znalosti vsech drive vygenerovanych kodu.
  Ten generator se dela bud pomoci nejake jednosmerne funkce (SHA,
MD5) nebo nejake samo domo bastly vetsinou zalozene na nejake blokove
sifre (ty bastly jsou caste i u znamych znackovych vyrobku, kde by
to clovek necekal).
  Prijimac obsahuje stejny generator. Prijimac vi, ze naposled prijal
napriklad n-ty kod z posloupnosti, proto predpoklada, ze priste prijme
n+1 kod. Pokud jej prijme, je to v poradku a prijaty signal je platny
(a muze bezpecne otevrit dvere nebo co). Pokud neni, zkusi jeste n+2,
n+3 az treba n+10 kod, pro pripad, ze predchozi kod neprijal spravne
nebo ze si nekdo mimo dosah prijimace s ovladacem hral. Pokud neprojde
ani ten, musi se manualne zasynchronizovat.

Pro vice ovladacu jsou ruzna reseni, asi nejpruhlednejsi je to, ve
kterem ovladac posila sve cislo a prijimac podle nej vybere prislusne
n z tabulky.

Je to pomerne bezpecne reseni, i kdyz plovouci kod ma slabiny, ktere
resi az princip challenge-response. Tam navic nemuze dojit ke ztrate
synchronizace.

Ales Prochaska