Prevodniky A/D, D/A

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 14:30:48 CET 2004

Zdravim.

Ano s jednochipem by to slo, ale z bezne dostupnych bych misto v rade
51 hledal v PIC. Nevim jak potrebujete rychle vystupy tech DAC, pokud
by stacily pomale pomoci PWM, pak si v PIC urcite vyberete.

Jinak co se tyce DAC, stacil mi vetsinou prickovy prevodnik. Pri pouziti
metalizovanych odporu z GM 10k a 20k pripojenych k PIC to pro aplikace,
kde neni nutna absolutni presnost, dostacuje - "brambory" se nekonaji :).
Pokud by se Vam hodily lepsi vystupy, treba 16bit, pak pouzit stereo DAC
puvodne k CD - pak je tech typu vice. Jeden hezky typ DAC zde take
nabizel pan Hanzal, jako prevodnik za dekoder MP3.
8bit DAC, kteremu staci i jen 5V je TDA8702 a ADC je TDA8703. Oba jsou
ale urceny pro video a tak DAC dost zere a ADC je zbytecne rychly a drahy
:),
nicmene oba jsou bezne k mani.

Co se tyce ADC, pak v rade 51 obsahuje napr. PHILIPS 80C552 ADC.
Ten obvod je k mani celkem bezne, ale je docela na dnesni dobu drahy na to
co umi (jen muj nazor). Nicmene obsahuje i 2x PWM vystup.
Pokud budete chtit vystup z prickovych prevodniku, pak je docela nefajn,
ze 51 nemaji vystupy symetricke, ale v H jsou mekke (pull-up), coz v pripade
PIC a AVR nebudete muset resit. Myslim ze bude nejlepe navstivit web stranky
vyrobcu:
http://www.microchip.com , http://www.atmel.com  a
http://www.philips.semiconductors.com
(a dalsich) a neco si vybrat.
Pokud budete chtit prickovy DAC k 51, pak si vystupy necim posilte, treba
nejakou
74HC540, 541, 245 nebo 573, 574 atd. atp. a odpory dejte az za ne.

Pokud by vysledne slo treba o PIC16F877, pak si pomuzete i s tou I2C
sbernici, kterou
zminujete.

Pokud budete mit zajem, klidne napiste i primo na muj e-mail.

--
Jiri Bezstarosti

-----P?vodn? zpr?va-----