emulator prog.topice 52

Karel Strobach kaes
Středa Březen 17 14:29:53 CET 2004

Hello Jan,

Tuesday, January 22, 2002, 5:34:30 AM, you wrote:

JM> V GM nab?zej? PROG.TOPICE 52 emulator pro mikropo??ta?e 52. Va?n? uva?uji o
JM> jeho koupi. P?edem bych v?ak r?d z?skal v?ce informac?. Na internetu se mi
JM> nepoda?ilo nic naj?t. Nem?te s n?m n?kdo ji? n?jak? zku?enosti. Bylo by
JM> mo?n? si tento emulator n?kde vyzkou?et?

Emulator jsem kupoval cca pred mesicem a mohu rici, ze jsem spokojen,
resp. emulator splnuje to, co jsem od nej ocekaval. Zatim jsem ho ale vyuzil
pouze k ladeni jednoho mensiho programu, takze vetsi zkusenosti jeste
nemam. Napisi tedy jen par poznamek nebo poznatku:

Na webu vyrobce je (velmi) strucny popis http://www.xeltek-cn.com/top52.htm
software ke stazeni http://www.xeltek-cn.com/software/ntop52w.exe
(program lze pouzit i bez emulatoru v off-line rezimu jako SW simulator)
a strucny manual k programu http://www.xeltek-cn.com/software/topguide.doc
(Quick Starting). Tento manual je jedina dokumentace co k emulatoru mam,
nebot v obsahu baleni je sice uvedena uzivatelska prirucka, ale zadna tam nebyla
(pravda je, ze jsem to nezkousel reklamovat). Pro pochopeni funkce programu je
popis v "topguide.doc" myslim dostatecny, jedine co mi chybi je technicka
specifikace emulatoru (napr. "zatizitelnost" portu, apod.).

V emulatoru je pouzit procesor Winbond W78958BF, coz by mel byt klon x52
urceny pro pouziti v emulatorech (dovoluje pristup k SFR, PC, interni RAM).
Emulator ma 64K pameti pro program, 64K externi pamet dat. Breakpointy lze
nastavit v celem rozsahu programove nebo datove pameti. Dale lze nastavit
4 externi breakpointy (emulator ma 4 logicke vstupy nastavitelne na spousteni
sestupnou nebo nabeznou hranou). Emulator ma vnitrni oscilator 40MHz, nebo lze
pouzit krystal v aplikaci do 33MHz. Hodinovy takt lze nastavit na 1/1, 1/2,
1/4 nebo 1/8 zakladniho (vnitrniho nebo v aplikaci). Pamet programu a externi
pamet dat muze byt pouzita vnitrni nebo vnejsi (aplikace). V zakladni vybave
je 40-pinovy DIP emulacni POD a dale redukce na 20-pinovy DIP pro emulaci
"malych Atmelu", vcetne komparatoru (na redukci je osazen LM393).

Software umoznuje krokovat program na urovni zdrojoveho kodu v ASM, C nebo PL/M51,
nebo disasemblovaneho popr. kombinaci obou zpusobu. Ve zvlastnim okne lze zobrazit
vybrane promenne, registry atd.. Asi nema smysl to vice rozepisovat, nejlepsi bude
program stahnout a vyzkouset.

Dve "mouchy", ktere jsem zatim objevil:

- emulator (resp. emulacni procesor) "neumi" registr T2MOD (SFR 0xC9)
  ackoliv emuluje 8xC52
- emuluje 89C1051 a 89C2051 ale uz ne 89C4051 - pritom je to pouze otazka
  jedne konstanty v programu

--
s pozdravem,
 Karel Strobach