Re(2x): HDD v automobilu.

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:30 CET 2004

On Sun, 13 Jan 2002, BJoe wrote:

> Sorry ze vam do toho kecam, ale tohle logiku nikdy nemuze mit. Moderni HDD
> snese pretizeni cca 30G, ale jen ve smeru plotny. Uvedomte si, ze kdyz mate

tim ve smeru plotny se mysli tah na hlavicku smerem na plochu plotny ? -

   rrrrrrrrrrHH  | F
             HH  v
     PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

zda se mi ze nejvic by to melo snest ve smeru nosneho ramene hlavicky,
mene ve smeru pohybu hlavicky nad plotnou a nejmene ve smeru
hlavicka-plotna jako na obrazku..

> hadr na stojato, tak pri jizde v aute nosnou kontrukci, ktera nese hlavu
> namahate kinetickou(hlava se ohyba k plotne) energii ve smeru jizdy auta a
> na to nejsou hadry navrhovane. Pokud chce bezproblemovy provoz, tak zasadne

IMHO nejlepsi umisteni harddisku v aute by bylo takove aby se jeho plotny
otacely ve stejne rovine jako kola a osa ramene hlavicek byla vertikalni .

> disky z notebooku. Nas notebook si uz uzil dost narazu a padu a hard je
> jedina soucast, ktera VZDY prezila.

No znamy se v tom stoural a zjistil ze vyrobci se sice chlubi hodnotami
100G a vice u notebookovych HDD ale cudne mlci o tom ze jsou to hodnoty
pro klidovy stav bez proudu. Za chodu Vam nikdo za nic neruci.