Re(2x): Leskla a cerna plechovka na slunci - snad odpoved

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:29 CET 2004

On Tue, 22 Jan 2002 vicek.radek@ozjc.cpost.cz wrote:

> a pro plosny (nezebrovany) chladic by melo priblizne platit
>
> Rchladice = 7.5/S  [ K/W*dm^2 ]
>
> S... plocha chladice v dm^2
>
> citatel - je to hodnota zjistena vicemene empiricky vhodna pro bezne pouziti
> pro pasivni chladice z bezne pouzivanych materialu (med,hlinik). Jak je
> videt ze zjednoduseneho vzorce je naprosto zanedbavan vliv povrchu na
> tepelny odpor soustavy.

Asi by mela byt rozlisena hrubost povrchu. Nicmene ten vzorec se mi moc
nezda. Vemte si pouzdro TO220. Plocha cca 1cm^2 a tepelny odpor cca 60K/W.
Tedy plocha toho kovoveho plisku, ale pochybuju ze to umelohmotne pouzdro
by melo vyznamnejsi podil na ochlazovani nez ten plisek.