CD audio- jak je to s kopii? je stejna jako original?

Tomas tom1
Středa Březen 17 14:26:34 CET 2004


Ja osobn? jsem p?nov? p?esv?d?enej, ?e u digitaln?ho z?znamu je upln? fuk z
?eho to je p?ehr?van? m?m na mysli nosi? ne p?ehr?vaci za??zen? (to
samoz?ejm? kvalitu ovlivn?), ale nosi? rozhodn? ne. U nosi?e by se dala
testovat chybovost! Chybovost ma samoz?ejm? na kvalitu zviku vliv.
Tom?? Navr?til
----- Original Message -----
From: "BJoe" <Bjoe@seznam.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Friday, January 04, 2002 4:53 PM
Subject: Re: CD audio- jak je to s kopii? je stejna jako original?


> Nazdal lidi,
> r?d bych zareagoval na:
>
> > Nezda se mi, ze jsi magor, nastupci CDA - DVD-Audio a SuperAudioCD maji
> > 96kHz/(IMHO)24bitu na kanal, a modulaci snad dokonce PWM, ne PCM. Stejne
> se
> > rozdil tezko pozna v mestskem byte, kde do poslechu pronika hluk z
> okoli...
>
> Samo, magor nikdo neni, ale co se tyce tech 96kHz/24bitu na kanal, tak to
mi
> donedavna nedalo spat. Je to to same, jako u skenovani 24bitobou hloubkou.
> Rikal jsem si, ze clovek nepozna rozdil ani mezi high color natoz
24bitovou
> hloubkou. A ejhle nas profesor na vypocetku mi to vysvetlil. Jde o to, ze
> kdyz naskenujes obr. pri 16ti bitech, tak nepoznas a ani nemuzes dale
> opravit treba stiny, proste se to "slije" doromady a pak mas treba tmave
> pozadi s nejakym splyvajicim objektem a nikdy se to nepodari nejak ten
> objekt vytahnout z pozadi. U 24bitu to jde. Jdou rozlisovat odstiny, ktere
> nekdy hraji velikou roli u profesionalnich fotografii. To same je i u
audio.
> Predstav si, ze jsi profik a ze mas nahravku a z te potrebujes vyfiltrovat
> treba zpev nejakeho ptaka, ktery ti do toho rve na pozadi. Ver tomu, ze se
> samplem na 44 kHz nic nevyfiltrujes ani nic podobneho. Trochu ano, ale to
u
> profi nestaci. Jinak na modulaci nezalezi, je to jen jinak podana ta sama
> informace. PCM ci PWM, atd. je neco jako DOC, ci RTF(trochu se lisi
kvalitou
> a
> i soubory z nich udelane se budou lisit velikosti kdyz na jeden soubor
> aplikujes PCM a PWM modulaci (samozdrejme ze jen u audia)). Je to jedno a
to
> same, jinak ulozene. Jo
> vlastnosti, ze mas 24bitu na kanal se vyuziva u prostoroveho ozvuceni, kde
> jde jednotlive udalosti hezky potlacit ci zviraznit, nebo jinak upravovat.
>
> > Podobne "vazny" test mne zaujal nedavno, kdy jeden z onech casopisu
> testoval
> > ruzna CDR media ruznych vyrobcu, ovsem nee porovnanim poctu chyb cteni,
ci
> > neceho podobneho, ale poslechem. Klasickym slepym poslechovym testem, ve
> > kterem jim napriklad vyslo Eximpo Multidisc 80 Supergreen ve skupine
> > nejlepsich, a ta sama placka 74 min o stupen nize. Pro informaci
> > nezucastnenych jen podotknu, ze Eximpo je ceska firma, ma sice dobre
> > spotrebni placky, ale Supergreen je zakladni barvivo (phtalocyanin) a
> lepsi
> > ma byt Transparent (nevim, co je to chemicky).  Nejsem moc presvedceny,
ze
> > ten casopis vi presne, co tiskne.
>
> Vysledky ve vetsine casopisu jsou dany velikosti konta firmy, ktera si tam
> dela reklamu!!!!!!!!!
>
> PS: nejsem audiofil, ackoliv je hudba pro me jako kyslik, proto omluvte
> prosim pripadne technicke nedostatky.
> BJoe
>
>
>
>





Další informace o konferenci Hw-list