dioda

Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz Cihak
Středa Březen 17 14:33:26 CET 2004

J? s V?mi ale naprosto souhlas?m. V?mi popisovan? nerovnomerne rozdeleni
proudu resi ten muj bezpecnostni koeficient 0,75. Pokud bych dimenzoval
diody tak, jak jsem popsal, mel bych ve Vasem pripade jeste 5% rezervu a
zadne odpory bych tam nedaval. Nicmene jak uz jsem napsal, pokud nezalezi na
vnitrnim odporu, je mozne ty odpurky pouzit. Nevidim ale jejich uzitecnost.
Obvykle bude konstrukcne jednodussi dat tam o diodu vic nez tam davat ty
odpory. Navic ty odpory musi byt stejne a merit miliohmove odpory ?!? ...
Ale to samozrejme zalezi na potrebach a gustu konstruktera. Mozne jsou obe
varianty.
A odpustte, ale dale se v teto debate angazovat nebudu, zere to moc casu.

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: Pcola Stanislav [mailto:autrinpcola@kbc.sk]
Subject: Re: dioda

Ale ale pani.

Pri paralelnom radeni diod sa do serie s diodami davaju male odpory, aby sa
vyrovnali prudy pretekajuce cez jednotlive diody. Rozdiel prudov vznika
rozptylom parametrov diod. Pomocou tychto odporov sa zrovnomerni zatazenie
jednotlivych diod. T.j. ak mam 10A diody a potrebujem prud 100A, pri
paralelnom zapojeni 10 diod aj z jednej serie je rozptyl prudov bezne aj
20precent. Hrozi, ze cez jednu diodu potecie cca 12A a cez ostatne mensi.