AVR znovu - pomoc

Ing. Locker Martin locker
Středa Březen 17 14:32:21 CET 2004

> Zdravim !
>
> Ak sa Vam nahodou podarilo naprogramovat RSTDISBL tak pomoze len
> vysokonapetove programovanie.
>
> Ak ste naprogramovali externe hodiny (RC clanok, kristal,...), je
> potrebne aby boli aplikovane (zapojene) aj pocas programovania.

Dekuji za velmi dobrou zpravu, jsem si na 99,9 % jisty, ze jsem pouze
prenastavil CKSEL bity, a pak se AVR prestalo se mnou bavit. Je tedy
asi nutne pridat vnejsi hodiny, je to vubec nekde v datasheetu
uvedene, niceho jsem si nevsiml?

> Ste si isty ze ste nadsavili fuse bity v ponyprogu spravne? PonyProg je
> zmetok (moj nazor ;-) ). Aplikuje bity tak, ze zaskrtnute znamena
> programovat a to znamena ze tam zapise 0. Cize ak chcete pouzit interny
> oscillator napr. startovaci cas 6CK, je to CKSEL3..1 0100 - v ponyprogu
> zaskrtnete CKSEL3, CKSEL1, CKSEL0, cize nezaskrtnute ostane CKSEL2.
> Teda aj RSTDISBL musi byt nezaskrtnute, inak si pripravte vysokonapatovy
> programator.

Nez jsem risknul zmenit fusebity, tak jsem to 5x kontroloval, a
verim, ze je to spravne. Problem je tedy asi v tech vnejsich hodinach
pri naprogramovani externiho RC oscilatoru.

> Ak sa Vam podarilo len zle nadstavit CKSEL, pomoze mu vnutit hodiny do
> pinu PB3 (XTAL1) (pocas programovania ;-) ). Exzistuju bezne volne
> dostupne programatory na paralelny port ktore maju aj vystup pre hodiny.

Prosim nemate nejaky odkaz na takovyto programator, abych ty dva
kousky mohl zachranit.

> S RC oscilatorom mam dobre skusenosti, len je dobre sa pohrat s R a C
> hodnotami, vdaka toleranciam hodnot tabulka udana v datasheete nesedi.
> Je mozne aj "pretaktovanie".

			Mnohokrat dekuji
Martin Locker
VOS a SPS Rychnov nad Kneznou