Cim zacit ? 2

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:30:23 CET 2004

Zdravim.

Ty PAL a nakreslit schema - to mne zaujalo.
Jakym softem se to da nakreslit jako schema logiky ?
Da se to nekde stahnout ? To by se mi libilo,
mozna je to vseobecne zname a tady jsem sto
let pozadu, ale stejne prosim o link, verim
ze nejsem sam, koho bude zajimat.

Diky

Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: KPR [mailto:kpr@seznam.cz]
Sent: Saturday, February 23, 2002 2:44 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: Cim zacit ? 2

To je dneska vetsina cipu. Pouziva se budto cmos nebo flash pamet , ktera je
elekticky mazatelna.
Tato pamet drzi sva data i bez napajeni , a je programovatelna i normalnim
napetim.
Diky tomu se daji programatory postavit za par korun - par odporu, zenerova
dioda ... , a treba seriovy port. Programovaciho software je hodne ke vsemu
... .

Atmel vs. Microchip ... . to je vecne tema. Taky jsem se rozhodoval, ale byt
tebou , spis bych vychazel ze svych vlastnich pozadavku a toho co uz umim.
Jsou ti blizke procesory intel x86 ? , popripade rika ti neco assembler86 ?
Zalezi taky k cemu by jsi je zhruba pouzival...

Mikrocip sezenes dneska od 25 korun. Treba PIC12C508 - ten je bohuzel na
jedno pouziti, naprogramujes ale program uz nemuzes znovu prepsat. Fakt
jednoduchy, DIL8.(nepotrebuje krystal ani oscilator)
Pak budto nejaky vetsi Atmel 89C2051 , nebo PIC16F84 ... oba stoji skoro
stejne, daji se uz vicekrat preprogramovat, jsou v pouzdrech DIL18.
Jejich mutace a originaly stoji cca 75 az 150Kc.
No a pak treba jeste lepsi s A/D prevodnikama, vice pinu ... . Treba  rada
Atmel 8051 nebo nejaky vetsi PIC16F87x , PIC17xxxx , PIC18xxx .
Ty uz jsou drazsi, jejich cena je asi 200-500Kc (PIC). Kolik stoji Atmely to
nevim... .

Nebo pokud se jedna o jednodussi aplikace, vykaslat se na mikrocipy , a
zkusit hradlova pole PAL (popr. GAL). Jejich cena je mnohokrat nizsi. V
programu nakreslis blokove schema logicke funkce (i pomoci vetsich bloku -
citac, registr , casova zakladna, klopny obvod ...) , no a natahnes to tam.
Programator je taky velice levny - par odporu a paralelni port. Cenove se
pohybuji okolo 1USD ... .
Kamarad s nim delal treba citac ... . Uplne v pohode do nej naprogramujes
vsechno - casovou zakladnu,dekodery pro LED displej , ... .
No a vyhoda je ze jsou rychly jako blazen! ... 500MHz :o)

KPR