CNC vrtacka/frezka opat

Kollar Pavol pavol.kollar
Středa Březen 17 14:29:47 CET 2004

Zdravim,

So zaujmom som sledoval diskusiu ohladom CNC frezkiek, komponentov na
jej vyrobu a pod. Vtedy ma napadlo, ci by nebolo mozne vyuzit posuvy zo
starych ihlickovych tlaciarni (tyc, vozik, prevody, motor). Dostal som
moznost zohnat nejake vraky starych kopiriek, kde podobne posuvy su
tiez. Samotny posuv nieje rieseny cez skrutkovicu ale nejakym klinovym
remenom alebo lankom, takze sa chcem spytat skusenejsich, ci je vobec
pouzitelny posun z tych kopiriek alebo tlaciarni.
Moj sedliacky rozum mi napoveda, ze pre frezovanie to mozno velmi vhodne
nebude (ale kto vie?) pretoze tam je potrebne prekonat pri posuve s
frezovanim vacsiu silu, pri ktorej sa ten klinovy remen moze natahovat,
ale ako CNC vrtacka sa mi to zda pouzitelne. Co vy na to?

PS. aj debata o zvaracke sa mi paci, ale co tak bodova zvaracka? Je to
realne urobit v domacich podmienkach? Ako vlastne funguje, ako to ze ten
prud neprechadza cez celu kontaktnu plochu oboch spajanych materialov
(napr. dva plechy), ale iba v mieste styku elektrod?

Dik sa podnety,

PK.