Inicialicace LCD

KPR kpr
Středa Březen 17 14:29:46 CET 2004

Dekuji za ostrejsi kritiku.
Nektere chyby uznavam, ale presto bych nevidel dotaz na BUSY bit tak
kriticky.
Aby obousmerna komunikace fungovala (neskodila) , treba i jednosmernym
obvodum, na to staci primitivni vec - kolektorovy rezistor.
Kdyz se dotazujete LCD, stejne processor nedela nic jineho, nez ze zase
posle data... .
Ale na rozdil treba od zapisu znaku nebo instrukce, na to LCD displej
odpovi - 7 bitu bude adresa pointeru kde se prave nachazi + 1 bit bude stav
BUSY.
Pokud mate jednosmerne obvody - da se to ochranit kolektorem. Tak z 8. bitu
vyvedete zpetnou linku smerem do vstupnich pinu procesoru (pokud by nedej
boze byl jednosmerny)...
Jinak souhlasim, vzdy staci stahnout dokumentaci od original vyrobce, a
udelat to presne podle jeho doporuceni.
Ovsem takovy silenec bych nebyl, abych postavil desitky zarizeni a pak
zjistil ze je muzu akorat tak .... ehm.
LCD displej (radic) je odolny, je obousmerny. Kdyz by nahodou nebyl
obousmerny, tak se nic nestane - radic zareaguje nijak , a na sbernici se
zadna zpetna odpoved neobevi. Nic se nestane. A kdyz  k sobe pripojite 2
obvody, z nichz kazdy bude preve ve stavu input , tak se taky nic nestane
... .

Budu oponovat hlavne PC. PC je pomerne dobry normal, ale musime vedet jak na
nej. Pod windows, linux , a dalsimi multitasking systemy uz jdou tyto
kvality dolu, mluvim ale o realnem rezimu CPU, kdy je pouzit system DOS.
Paralelni port umoznuje tahnout az 6Mb/s dat. Pokud se jedna o cekaci cykly,
jiste myslite pochybnou funkci Delay() z programovacich jazyku. Ta opravdu
za moc nestoji.
Ale rika vam neco systemovy castovac? ... vzdyt ten si v DOSu muzete uplne
privlastnit, a potom je to uplne o necem jinem. to nemluvim ani o tom ze
programove se da primo seridit cekaci smycka... . Da se odpojit vetsina
preruseni,takze je to velice spolehlive... .

S pozdravem,
KPR