Re(2x): Zvaracka so spinanym zdrojom

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:05 CET 2004

Ja jsem si po letech bez vlastni svarecky koupil maly invertor zn. Chemont
ci tak nejak se to jmenuje. Je s plynulou regulaci od 5-90A a je uplne
super. Zvast po tech hruzach s stridavym svarenim. Vaha je cca 1.1kg a ma to
dokonce popruh pres rameno. Kdyz sezenete znameho co to prodava dostanete se
s cenou na 6kKc coz je docela prijatelne.

Az skonci zaruka rozeberu to a kouknu se co v tom vubec je a dam vedet.

Jinak co vim tak je v tom docela dilema co se tyka napeti kvalita zapaleni
oblouku a bezpecnostni norma. Udajne idealni napeti pro zapaleni oblouku je
55-65V, ale to uz nepripousti norma (tusim 48V). Proto jdou levne svarecky s
napetim niz nez je idealni, aby splnovaly bezpecnostni kriteria. No a lepsi
svarecky maji inteligentni zapaleni VN impulsem - vyhoda pro svarovani
WIGem, ale zase jsou kurevsky drahe.

RadekCX