Re: Athlon XP 1600+ přetaktován na 1528,46 MHz ????

Jan Skalický skalda.hw-news
Středa Březen 17 14:23:22 CET 2004

je to 1400 presne (10.5 (mutlipic. u 1600+) * 133Mhz (official FSB freq.))

prevod je jednoduchy. Athlony XP pracuji pri FSB 133Mhz, a multiplikator pak
zavisi na typu procesoru, napr. 1600+ ma multiplikator 10.5
1700+ 11
1800+ 11.5 apod.

pak staci multiplikator vynasobit FSB a mate to.

pretaktovani se pak provadi dvojim zpusobem. zvysenim FSB, nektere desky (ty
starsi umely jen 100 nebo 133, 100 pro durony apod.), nektere umi kroky
nizsi, po 2 nebo i po 1 Mhz (napr. moje MSI 745 ultra), to se pak taktuje
jedna basen. druhy zpusob je zmena multiplikatoru, ale ten se standardne
menit neda (u athlon xp), musi se na procesoru propojit mustky oznacene L1,
u athlonu xp, ktere byly vyrabeny na sklolaminatove desce jiz nejde pouzit
grafit napr. z tuhy do tuzky, musi se spojit vodivym lakem, nebo necim
podobnym. vyhoda pretaktovanim pres multiplikator je v tom, ze se nutne
nemusi zmenit freqence PCI a AGP (a pameti, pokud musi bezet synchronne -
zalezi na desce), coz muze vadit nekterym starsim graf. kartam nebo radicum.
vyhoda pretaktovani pres FSB je, ze se zvysi i freq. pameti a ostatniho
(kdyz to chodi).

p.s. muj athlon xp 1600+ sel pres FSB pretaktovat z 1400 na 1900 MHz !!!
nechavam ho nastalo bezet na 1750 (FSB 166 - neco mezi 2100+ a 2200+), mel
sem holt dobrej kousek :-)))