sirka pasma-rozliseni PAL

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:22:58 CET 2004

Zdravim vsechny,
Mam dotaz na rozliseni a sirku pasma v PALu. Mam z toho trohu zmatek. Zjistoval jsem rozliseni u sve stare analogove kamery SONY TR511E. Predpokladal jsem, ze vystup primo z kamery (bez zaznamu) bude mit podstatne lepsi rozliseni nez pres pasek. Samotna kamera ma rozlisi 150 svislych car (150 cernych a 150 bilych, tedy 300 radku? pocita se to tak?), cca 200 sikmych a 230 vodorovnych. Pres zaznam klesne rozliseni na 130 car (260 radku?) a kopie na VHS ma cca 240 radku. Zvetsovanim poctu car k max. hodnote uz vznikaji silne barevne efekty a nad meznim kmitoctem klesa kontrast velmi rychle. Dela to na mne dojem, ze mezni kmitocet je schvalne omezen a u vseho zhruba stejne. Pri delce radku 64us - z toho aktivnich 60us(?) vychazi mezni kmitocet 2,5 MHz. Pokud jsou okolo barvonosneho kmitoctu 4,33 MHz postranni pasma cca 1,5 MHz, muze jit jasova slozka max.do 2,8 MHz, takze tech 2,5 je asi v poradku. Ale mel jsem dojem, ze profi zarizeni jedou az do 5 MHz. To se potom pasmo jasu a barev prekryva? Nebo je rozliseni kamery omezene poctem pixelu CCD snimace? Kolik vlastne mely tyhle kamery pixelu?

Andel