Plynova pajka

pf pfz
Středa Březen 17 14:22:57 CET 2004

Ahoj vsichni,
lehce jsem pokrocil v priprave na mikrojadro pro NEC 78K0.
Narazil jsem, ale na zasadni problem a tim je pametovy prostor procesu, teda
spise ochrana procesu mezi sebou. Cetl jsem v dokumentaci k jadru nejakeho
RTOS, ze se pouziva tzv. virtualni adresni prostor pro kazdy proces, cimz by
se melo zamezit zapisu na adresu mimo alokovanou oblast a sestrelit treba
jiny proces. Neni mi jasne, jak tento pristup aplikovat u 8bitaku. Prece jen
bez ochrany procesu mezi sebou by to bylo kapanek derave.
Mate nekdo zkusenost jak se podobna situace resi u osmibitu, kde asi neco
jako chraneny a uzivatelsky mod procesoru nehrozi (nebo zebych se spatne
dival? :-)
Dale mi jeste neni uplne jasne, jak se resi linkovani objektu, ktere mohou
byt loadnuty a spusteny v RAM a to na ruznych mistech. Jde mi o to, ze je
casto nutne zavolat funkci z jine v tomtez procesu. Pokud je nahrany napevno
v ROM jsou vsude pevne adresy skoku, ale pokud ho loadnu, musi se nejak
upravit adresace v runtime. Tedy pokud se mi nepodari finta s  virtualnimi
adresnimi prostory, pak je to jasne, vse se linkuje jakoby do noveho
jednocipu. A jsem zase u prvni otazky :-)).

Diky za navrhy a nakopnuti spravnym smerem.

Igor

Igor.