Konec: PIC programator... (spis mysoplas)

Martin Záruba swz
Středa Březen 17 14:36:12 CET 2004

Hm. Verim, ze funguje a je to opravdu jednoduche, ale prave to, ze tam neni
zadna tlumivka bude mit za dusledek malou ucinnost. 1.5-2 mA je na baterie
docela dost a vzhledem k tomu, ze piezo je vlastne kondenzator, tak jediny
zpusob, jak dosahnout velke ucinnosti je energii "prelevat" a to lze jen do
indukcnosti. Pri 5V napajeni muzete mit vrcholovou hodnotu napeti na
reproduktoru max. 4.5 V. V mem zapojeni s tlumivkou je tam pri stejnem
napajecim napeti vrcholova hodnota okolo 15 V a odber cca 0.7 mA.
Ale uznavam, ze me zapojeni da vice prace postavit. Mym hlediskem bylo
vytvorit zapojeni, ktere bude mit co nejvetsi ucinnost a tim padem take co
nejvetsi vydrz na baterie. To, ze je ze soucastek s minimalni cenou uz neni
to nejhlavnejsi hledisko.

Martin Zaruba