Odpajeni (bylo: Chemicke pajeni.)

Pavel Kutina pkutina
Středa Březen 17 14:35:58 CET 2004

Kdyz uz jsme u tohoto tematu - jaky pouzivate reverzni postup, tedy
odpajeni? Postupu je hodne, pomalu kazdy si vymysli svuj...

Ja mam velice jednoduchoucke dva:
Pokud nepotrebuji soucastku zachranit, nastoupi skalpel, primo u pouzdra
opatrne odrezu nozicky, sundam telo svaba a noyicky jednu po druhe opatrne
odpajim (tenoucka mikropajka vetsinou staci na "odsunuti" zbytku vyvodu mimo
pajitelnou oblast).

A kdyz chci svaba zachovat (tu a tam se to stane, nedavno jsem takhle paral
z nejakeho zniceneho handheldu funkcni pameti), tak uz je to o neco
slozitejsi a vysledek je velice nejisty:
- pomodlit, pripadne obetovat nektere hospodarske zvire
- uzemnit (to by komec koncu melo platit vzdy)
- uchopit ocelovou tenouckou krejcovskou jehlu (rozmeru a ostrosti takove,
aby se s ni dalo rypnout pod nozicku svaba)
- mikropajkou nahrat nohu (svaba, samozrejme)
- soucasne jehlou oprenou o vedlejsi vyvod shora OPATRNE nadzvedavat - az se
to prohrejem tak to odskoci
- nozicku lehce odehnout smerem nahoru tak, aby neprekazela a nemela chut se
znovu chytit
- postupovat X krat, mezi jednotlivym pajenim je VELMI vhodne delat pauzu na
chlazeni obvodu - v tomhle rezimu neni nic jednodussiho, nez svaba prehrat.

A pak je jeste jedna metody, kdy chci zachovat svaba, ale plosnak ne -
nekomu se to bude zdat drasticke, ale je to funkcni - jde o klasicke
vyrezani svaba z desky, jen u tech nachylnejsich na statiku je velmi vhodne
propojit vsechny nozicky dratem, lankem, alobalem atp.
- odrezat nebo odstipat plosnak kolem svaba s nejakym presahem
- skalpelem rozdelit plosnak na co nejtenci dil s medi a svabem a zbytek
- skalpelem odrezat prebytecny laminat (pokud je ten futral dve rady
nozicek, je to OK)
- skalpelem MAXIMALNE OPATRNE stahnout med ze strany, kde je pripajeny
svab - tedy i s tim svabem. Kupodivu to jde celkem snadno.
- ocistit nozicky od medi - opet bacha na prehrivani.

Zni to podivne a prace, ale jde to, podle meho je to i pomerne rychle.

Bitovod