niµ±í otáčky 1-faz. motoru

AURO auro
Středa Březen 17 14:33:36 CET 2004

no smek?m, v??en?. dokonce popisujete efekt dvouklecov?ho motoru!!!
velmi dobr? pro rozb?h bez p?ep?n?n? hv?zda/troj?heln?k. ale to je dnes
technick? muzeum (v dob? m?ni??, kter? stoj? 3x v?ce, ne? samotn?
motor).
u? jste zkusil sytit magnetick? obvos ss proudem?? pou??valo se to u
transduktor? - magnetick?ch zesilova??, ale u induk?n?ho motoru to
vyvol?v? p?eh??v?n?. je to podobn?, jako regulace ot??en? brzdou na
h??deli. indu?n? motory (asynchronn?) fakt nejl?pe funguj? s freqen?n?m
m?ni?em. pak nejsou probl?my (motory pro magnetofony a podobn? za??zen?
jsou speci?ln? konstruov?ny pro doregulov?n? ot??ek nap?t?m /tedy
proudem/ - nenechte se zm?lit).
n=f/P kde n=ot??ky, f= kmito?et nap?jec?ho nap?t?, P= po?et p?lp?r?
rozd?l mezi skute?n?mi ot??kami a ide?ln?mi je skluzov? frekvence podle
kruhov?ho diagramu. vypov?d? mj. o kvalit? asynchronn?ho motoru (jeho
"tvrdosti")

"VA Elektronik - Andel Vladimir ing." p??e:

> V asynchronnim motoru se indukuje tocive pole, ktere ma rychlost danou
> napajecim kmitoctem. Pokud ma kotva stejnou rychlost jako to pole, nic se v
> ni neindukuje (synchronni otacky) a sila je nulova. Pri zatizeni je kotva
> pomalejsi, sila je dana rozdilem rychlosti a zatimco mechanicky vykon je
> dany proudem a rychlosti kotvy, prikon je dan proudem a rychlosti tociveho
> pole. Ten rozdil rychlosti (skluz) je ztratovy vykon a zabrzdeny motor je to
> same, jako trafo do zkratu. Ten asynchronak je na tom o neco lip, protoze
> [...]

Daląí informace o konferenci Hw-list