Chytry elektromer

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 14:32:27 CET 2004

  Zdravim!

  Nasa firma sa zaobera najma overovanim elektromerov
(www.appliedp.sk) a taketo elektromery su uz vacsina
overovanych. Mame napr. aj 3 pracoviska v Prahe-Holesovice, kde
sa overuju z 99% iba tieto elektronicke elektromery. Ta opticka
komunakacia je pri overovani bezna a vlastne aj nutna. Z
elektromera sa da vycitat jeho interne registre. Kazdy register
moze byt napr.: spotreba, aktualny vykon, jalovy vykon, maximalny
vykon, maximalny prud za nejaky cas atd, atd, atd. Komunikujeme
s nimi cez seriovu linku prevedenu na opticke rozhranie - pozri
nasu stranku www.appliedp.sk .
 Isto sa vsak neda takyto elektromer preprogramovat!!! Na to sa
dobre myslelo: obycajne ma elektromer jedno zaplombovane
tlacitko, ktorym sa da dostat do servisneho modu, v ktorom sa uz
daju spomenute registre (teda aj spotreba) menit - to robime aj pri
overovani (nulujeme ich). Na konci overenia sa tlacitko zaplombuje
a nezaplombovane zostane iba uzivatelske tlacitko (obycajne ma
elektromer 2 tlacitka). Naviac maju niektore elektromery heslo na
prepnutie do servisneho rezimu (+ plomba) a pri niektorych
elektromeroch este poskytuje vyrobca "tajny" software na jeho
prepnutie (ale to sa da odchytit).

 Viac tajnosti tam nie je. A je to dost odolne - testovane na
prepatia a ine "vymozenosti".

  S pozdravom
                              Igor

> DD,
> vcera nam vymenili v panelaku elektromer, a zda se, ze tam dali pomerne chytrou masinku - Siemens (Landis & Gyr) ZMD120AM. Uz jsem videokamerou zjistil, ze na panelu infracervene blikaji impulzy - pisi na tom, ze 1imp=4Wh. Dale je tam dvojice fotoelementu (evdentne vysilac a prijimac) na
komunikaci protokolem dlms. Nejake zaklady jsem uz nasel na www.dlms.com, ale jsou tam spis reklanmi kecy nez presna technicka data (ta jsou jen pro "members"). Proto se chci zeptat, zda jste nekdo uz s komunikaci s podobnym zarizenim neco zkousel delat. Pripadne nemate nekdo kompletni normy
kolem dlms?

> 					Predem diky
>

> 						Jakub Serych
>
> ---
> Odchoz? zpr?va neobsahuje viry.
> Zkontrolov?no antivirov?m syst?mem AVG (http://www.grisoft.cz).
> Verze: 6.0.351 / Virov? b?ze: 197 - datum vyd?n?: 19.4.2002

-------------------------
Ing. Igor Cesko
Hardware & Software
http://www.cesko.host.sk