Chytry elektromer

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 14:32:27 CET 2004

  Zdravim!

 Prominte za spozdeni - sluzebka.

 Prevod RS232-optika: zadny, pouze signaly 1/0 prevest na
nesviti/sviti infraLED. Protokol komunikace je popsan v norme.
Malo konkretneji: zacina se na 300 baud, muze se prejit i na vyssi
rychlost (max 4800 az 9600 baud), ale po dohode s elektromerem
(ten navrhne svoji max. rychlost). Komunikace je ASCII se ridicimi
znaky (STX a pod.). Mimo normy muze byt vyrobcem udelano i
neco specifickeho: napr. to nastaveni registru - tomu se rika
parametrizace elektromeru - opak je vycteni registru (vycteni je v
norme a muzete si to udelat i doma). Jinak to vycteni Vam udela i
technik, ktery Vam prisel zjistit stav spotreby - je to rychlejsi (v
soucasnosti se uz ale zacina orientovat na dalkovy odecet - po siti
do centraly - ani nevite kdy Vam to odectou ;-) ).

 Ja osobne jsem ten protokol neimplementoval - to dela muj
kolega, ale vim cca co tam je. Kdyz chcete zaslu cislo te normy:
tam je vse co potrebujete na odecet v domacich podminkach: od
specifikace HW (vyzarovany vykon LED, rozmery vycitaci hlavice,
elektricke a opticke signaly, ...) tak i SW (format komunikace,
inicializace komunikace, dotazy, odpovedi, ukonceni komunikace,
...).

  S pozdravem
                                    Igor

> Ovsem, jak je to RS232/optika udelane jsem tam nenasel. Mohl byste poskytnout blizsi informace?

> Me nejde o zadne piratstvi. Jen platim za elektrinu docela dost, tak bych chtel presne analyzovat, kde nejvetsi spotreba vznika, a posleze ji zkusit nejak omezit. Uvazuji i o tom, ze si zazadam o tarif s nocnim proudem, ale vzhledem k tomu, ze v panelaku se to dost spatne dela, chci, nez do
toho uredniho martyria pujdu vedet, jestli to bude mit podstatny vliv na poplatky.
> Idealni by pro me byl graf prubezne spotreby.
>

> 					Jakub Serych

-------------------------
Ing. Igor Cesko
Hardware & Software