MP3-bylo Digi sat OT

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:30:59 CET 2004

----------
Odes?latel: Jiri Prachar <j.prachar@i.cz>
> ja zkousel to co je u paliciho softu NERO a na prvni poslech to vypada
slusne a
> zda se mi to hodne rychly!

Tam je fastencc

> Ja bych doporucoval program LAME 3.91, je volne sireny vcetne zdrojoveho
> kodu a je dobry. Stouraji se v tom vedecke tymy na univerzitach (podobne

LAME je dobry, ale pouze nad 128kbps CBR, pod tento BR je vyrazne horsi nez
mp3enc31 (ikdyz ten je naprosta spicka), nad 160k CBR je jiz vyrazne lepsi
nez FhG. Oproti MP3enc31/fastencc ma mnohem vetsi dynamiku, zvlast pokud se
pouzije nektery --alt-preset.

> jako v Linuxu) a je k dispozici pro Windows i pro Linux. Ja chci
zlikvidovat
> vinily a postupne je prevadim na MP3, ale na 320 Kbit/s (256 pry uz
nepozna
> ani odbornik). Pri dnesni cene CDcek nema vyznam setrit na datovem toku.

odbornik je pozna!

a) nejkratsi casovy interval (spicka) je u MP3 rozmaznuta pres nekolik
milisekund (u 48kHz je to 3,8ms, u nizsich vzorkovani pak primerene vice),
pricemz lidske ucho rozpoznava spicky 0,5..1ms. Je to slyset treba pri
uderu porcelanovou hlavickou palicky do cinelu. Pokud si to chcete zkusit,
doporucuji pouzit nejaky dobry MIDI generator, treba od Yamahy (idealne
naturalisticky syrove zvuky z TG-300, XG moduly maji jiz zvuky trosku
upraveny - jsou "libivejsi" - ale nastesti ne zase tolik co u Rolandu).
Anebo primo MIDI generator na bici (ty maji zase nekolik tisic jenom bicich
zvuku), tam jiz mate z ceho vybirat.

mp3enc31 a fastencc (oba od FhG, fastencc je hor?? pod 40kbps, mp3enc31
neum? VBR)

Ale poznate to i vy... Jenom to NECHCETE poznat.

Zdravi JL.