Antena z GM v Brne.

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:30:58 CET 2004

Zdravicko.

Jak jednoduche. Vezmu 1,5 metru stare TV dvojlinky, na koncich odiizoluji a
spajim. Uprostred dlouhe strany jeden z dratu precvaknu a pripajim tam
symetrizacni clen nebo rovnou maly pasmovy zesilovac 87-108,5 MHz (8-15dB
ale ne vic!!!) nebo selektivni na 88,3MHz se sumem do 2dB (tady cim mensi,
tim lip, idealne pod 1dB). Koaxem k radiu + zdroj a je to.

Podminkou je, ze sumove cislo zesilovace bude mensi nez sumove cislo radia,
pak vytahnete z anteny maximum. Porad lae plati, ze nejlepsi zesilovac je
samotna antena.

Druha varianta je pouzit nejakou smerovou antenu, Nedoporucuji Yagi, spis
se poohlidni po antene typu Zealand neboli HB9CW (zisk 4dB) a to jeste s
pridavnymi direktory a reflektorem (+dalsi 3-5dB). Problem je, ze nema
standardni impedanci, ale to se da prezit s koaxem.

Dokumentaci bych poskytl, ale nejede mi scanner. Zkuste prohledat pomoci
www.google.com cely internet.

Zadne z popsanych anten se komercne neprodavaji, ale vysledek stoji za
namahu, i s tou dvojlinkou (ikdybyste ji mel bez toho zesilovace, budete na
tom o cca 2dB lip nez u te prodavane anteny).

Uvadena antena ma v nejlepsim pripade zisk izotropniho dipolu, tedy da se s
urcitou nadsazkou rict, ze ten nejmensi z moznych (jiste, antena se da
hodne zmrsit - i pod izotrop).

Zdravi JL.

Odes?latel: pavel prochazka <hacesoft@email.cz>
Jsu od Brna 35 Km. A chci prijimat 88.3 FM. Problem je ze pres ucasnickou
prupojku jede ale silene sumi.
Nebojim se o kradez (pokud to nekdo bude chtit ukras tak to ukradne i ze
strechy). Jenom jestly to prni patro neni malo vysoko. Jsu z Bucovic (pokud
znate krajinu).