detektor vibraci

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:30:57 CET 2004

| Odes?latel: Pavel Kudrna <Pavel.Kudrna@mff.cuni.cz>
| kdysi se tu nekdo zminoval o mereni vibraci pomoci gramofonove
| prenosky. Vi nekdo nejake podrobnosti popr. zkusenosti?

To by mne taky zajimalo.

Ovsem kdysi se delaly snimace na housle tak, ze se vzala krystalova
prenoska, misto jehly se udelala kulicka z cinu, chytlo se to na kobylku a
byl to nejskvelejsi houslovy snimac jaky jsem kdy videl. Samozrejme, chtelo
to vysokou vstupni impedanci.

POdobne by se to dalo resit u vas. Stara krystalova prenoska, ale s trochu
vetsi kulickou cinu (ma vetsi setrvacnost) a predzesilovac se vstupnim
odporem tak 30e7 (!!!) ohmu. Ten vstupni odpor cim bude vetsi, tak tim to
bude citlivejsi smerem k nizkym kmitoctum. Kapacitu krystalove vlozky si uz
nepamatuji, ale dalo by se rict, ze pri 63Hz a 1Mohm to ma -3dB (63 Hz byl
"magicky" dolni kmitocet levnejsich zarizeni tesly), takze by se to dalo
spocitat, ale ted nemam po ruce kalkulacku a po mysi se mi natahovat
nechce.

Jo a bacha na kapacitu privodniho dratu!

Zdravi JL.