Re(2x): RC soupravy pro modelare a vymenne krystaly

Martin.Landa@pvt.cz Martin.Landa
Středa Březen 17 14:28:51 CET 2004

    Zdravim,
chtel bych se zeptat na to, jakym zpusobem budit
IR led, ktera bude vysilat data rychlosti max 1000bps.

Pri spojeni s TSOP1736 mi vse fungovalo spravne,
dokud jsem nezacal zvysovat rychlost. Myslim, ze
ty problemy ma na starosti prave buzeni IR ledky
protoze, kdyz jsem zvedal rychlost z "velmi pomalu"
az k nejakym 200bps stacilo pro spravnou funkci
pouze zmensovat odpor R2 z nasledujiciho schematu

                           o +5V

  +---+                    |
  |555|---+              IRLED
  +---+   |                |
         +-+              +-+
	 +-+              +-+
   --+	  |                |
 '51 |----+-------------|
     |	                |\

			  --- GND

Myslite, ze by pomohlo, kdybych tam dal jine
zapojeni (treba 2 tranzistory - myslim, ze se
tomu rika Darlingtonovo zapojeni [ale nejsem
si jisty :-) ])?

Na strane prijimace by snad nemel byt problem,
IR prijimac by mel zaznamenavat i pulsy delky
500us. Jenom s tim buzenim led si nejsem tak
jisty...

Data jsou prenasena pulsne sirkovou modulaci,
tzn. 1 nebo 0 se rozeznava podle delky impulsu.

Dik za kazdou radu.

			S pozdravem

--
                                         Martin Sveda