AVR a neprime adresovani

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 14:27:35 CET 2004

Spiritus wrote:
> podporuji procesory AVR (konkretne typ 90S1200) neprime adresovani
> programove pameti?

Tento MCU ne, jeho vetsi brachove maji instrukci LPM.

> Pokud ne, poradte mi prosim zpusob, jak z programove pameti nejlepe
> (nejrychleji a bez naroku na dalsi pametovy prostor) cist ve vlastnim
> programu konstanty (u PICu k tomu byla instr. RETLW).

Je nekolik zpusobu, bohuzel vsechny maji malou vyteznost pameti.
To co je uvedeno na strankach ATMELu (link uz tu byl) je obecny pristup
do tabulky, ktery spotrebuje 3 wordy (tedy 6 byte) pameti na 1 byte dat.

Pokud ti staci sekvencni pristup (napr. pro tisk textu na displeji),
lze to resit treba takhle (2 wordy / byte):

  LDI   Rn,data1
  RCALL zpracuj
  LDI   Rn,data1
  RCALL zpracuj
  :
  :

Samozrejme nejlepe vychazi tabulka v interni EEPROM...

--
Regards
           Petr Krc