Stary gramo

Vorel Martin - Decin Martin.Vorel
Středa Březen 17 12:09:44 CET 2004

Ty krystalove jehly mam origos zabalene na pude v krabici (asi 5ks), jestli
ma nekdo zajem muze se ozvat...

To nahravani do zvukovky jsem kdysi diskutoval s kamaradem a ten mi
vysvetloval ze za tim ucelem ma vyrobeny nejaky impedancni prizpusobeni.
Povidal ze dokud ho nemel tak zdigitalizovany zvuk byl chraplavy a nemel
zadne vysky... (Slo o nahravani z kazety do Pc)

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Proch?zka Ivo [mailto:Ivo.Prochazka@czech-tv.cz]
Odesl?no: 6. z??? 2001 9:47
Komu: 'hw-news@list.gin.cz'
P?edm?t: RE: Stary gramo

Pokusim se poradit, jak jsem to vyresil ja. Sel jsem do prvniho bazaru ci
vetesnictvi a koupil (asi 200Kc) stare radio s gramofonem, ktery ma rychlost
78. Je treba mit trochu stesti aby krystalova vlozka s jehlou byla vporadku.
Jehla pro rychlost 78 ma jiny uhel, proto neni mozno pouzit jehlu pro vyssi
rychlosti. Vystup z krystalove vlozky je treba pripojit k PC pres nejaky
zesilovac, ktery bude fungovat jako impedancni prizpusobeni - vlozka musi
byt zatizena impedanci radove MOhmy coz PC vstup nema. Je mozno pouzit
puvodni elektronkovy zesilovac, ktery je soucasti gramofonu, ale tam je
nebezpeci, ze vzhledem k jeho stari nebude O.K, nebo bude brucet . Proto ja
pouzivam jednoduchy predzesilovac napajeny baterii 9V, s jednim fetem a
jednim tranzistorem - schema mohu dodat - k naproste spokojenosti.
Desky s rychlosti 16 prehravam na nejakem kvalitnim gramofonu rychlosti 33 a
pak to spomalim na polovinu (Sound Forge). K zadnemu zkresleni nedochazi.

Zdravi

Ivos