uprava znakovej sady

Ivan Feno feno
Středa Březen 17 12:09:44 CET 2004

On Thu, 6 Sep 2001, Ivan Feno wrote:

> A ja by som zase povedal ze ano. Neprejavi sa cinna zlozka,
> ale induktivna - jednoducho impedancia tlmivky.
> Staci odsimulovat, alebo namerat.
>
> Samozrejme - napatie na kapacitach bude hladke - takze ked
> tam niekto dupne na bicie v tichu resp. pri audio signale malej
> vykonovej urovne, tak ten rozdiel nebude zistitelny.
> Ak sa ten zosilnovac zatazi, tak napatie na kapacitach pojde dole.

Tak to jsme si asi nerozumeli, ja mel na mysli stav pri kratkodobem odberu
(bac do bubnu) kdy to stejne vykryvaji kondy. Tam se na zatezovaci
charakteristice nic moc nezmeni. Mate pravdu ze jista impedance tlumivky
ten zdroj 'zmekci' celkove pri trvalem zatizeni. Nicmene pri zatizeni to
napeti bude zvlnene tak jako jako tak s tou tlumivkou trochu vic. Musi s tim
proste pocitat kam az to 'sleze' a podle toho urcit napeti sekundaru.
Ovsem pro kapacitu 36mF mi pri odberu 10A vychazi pokles o necele 3volty
za 10ms, to je cca 5voltu za 20ms, ta tlumivka zpusobi male zpozdeni pri
nabijeni, ale jen v ramci toho limitu 2.5-5V.

> Ja mam takuto tlmivku (30uH/250A) v zvaracke, pretoze som potreboval
> znizit spickovy prud z usmernovaca na rozumnu hodnotu. Usmernovac
> totizto pracuje do filtra 115mF/80V za ktorym nasleduje tranzistorovy
> stredofrekvencny menic a kedze transformator je velmi tvrdy
> (220/53V 5kW namotany na C jadre - maly rozptyl), bolo treba s tym nieco
> robit.
> Naprazdno tam je 73-75V, pri vystupnom DC prude 150A napatie klesne
> asi na 40-45V prave vdaka tlmivke.

Upravoval jsem jednu svarecku zapojenim kde se z vyssi odbocky bralo napeti
na usmernovac (20A) na kondenzator a z nej na malou tlumivku (E70 jadro)
na proud cca 10-15A ktera byla vyvedena/spojena na vystup. Protoze po
usmerneni svareciho trafa mustkem zhasinal oblouk v nule, ta tlumivka udrzi
po krakou dobu oblouk malym proudem nez zase nabehne sinusovka a jde to
pres hlavni mustek. Jak je ta vase tlumivka velka ? Ten pomocny obvod jsem
delal (podle ciziho planku) prave proto aby se tam nemusela davat velka
filtracni kapacita a velka tlumivka (to trafo s tim usmernovacem bylo beztak
dost mohutne a tezke). Mam prave obavu ze ta tlumivka bude muset mit pomalu
velikost toho trafa kdyz ji potece ten svareci proud.

> Druhy dovod bol znizenie spickoveho prudu na vstupe - prud primarom - ten je
> pri
> zatazeni vlastne tvarovo zhodny so sekundarom akurat prepocitany cez prevod.
> (magnetizacny prud sa moze zanedbat).
> Takto vyznamne poklesne 3. a 5. harmonicka, ale aj tak - 3. je okolo 50%
> a 5. okolo 20-30%.
> Nieze by mi zalezalo na "ekologii odberu", ale zmensia sa straty na vedeni,
> a tak
> sa da zo siete viacej ziskat.

No jasne, tim mym zpusobem popsanym vyse k zadne "ekologii odberu" nedojde a
prubeh svareciho proudu se pretransformuje do site, ale co se da delat :-)