klasicky zdroj

Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz Cihak
Středa Březen 17 12:09:41 CET 2004

Jiste mate pravdu. To plati, pokud ze zdroje odebirate trvale plny vykon.
Obvykl? praktick? podminky jsou ale takove, ze po 90% doby byva ze zdroje
odebiran vykon do 10% jmenoviteho. Pak se bude odpor toho termistoru
pohybovat odhaduji okolo 1 ohmu. Pak prijde impuls - napr. ciknuti cinelu,
ktery po kratkou dobu odebere plny vykon. Cast z toho pochopitelne stihnou
dodat kondenzatory, ale napeti pujde velmi rychle dolu. A nez se ten
termistor stihne ohrat, uz to zase bere jen ten bezny vykon okolo 10%. To se
pochopitelne projevi zkreslenim (omezenim) te modulacni spicky. Proto
nedoporucuji tyto termistory u zdroju s promenlivym odberem bez regulace.

Ale ja jsem se mozna vyjadril prilis kategoricky. Pokud z toho zdroje
napajite zesilovac, ktery bude vyrvavat po ulicich, klidne tam ten termistor
dejte. Nevim proc, ale u cca 250W zesilovace uvazuji spis v pojmech High-End
a tam ten termistor proste nepatri.
Pravda taky je, ze si ted nemuzu uvedomit, jestli puvodni tazatel psal, co
tim zdrojem chce napajet - mam pocit, ze psal o zesilovaci, ale nejsem si s
tim jisty. Pokud je to jinak, beru vse zpet.

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: Pavel Rotter [mailto:PavelRotter@newte.cz]
Sent: Friday, September 07, 2001 12:42 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: RE: klasicky zdroj

Dobry den,

take jsem zminoval, ze uvedeny jev je normalni a neni treba se priliz
znepokojovat, s cim ale nesouhlasim, je tak rezlutni odmitnuti termistoru
jako prvku pro omezeni narazoveho proudu. Navrhl jsem (od oka) termistor NTC
B57364-S100M, ten ma za studena (pri 25?C) odpor cca 10 Ohmu, po zahrati jej
ma cca 0.0925 Ohmu. Takovy odpor nemuze v primarnim okruhu trafa cca 500W
nic znamenat.....Myslim si, ze vetsi problem je, ze termistor musi pred
dalsim zapnutim vychladnout (to trva tak 1-2 minuty) a pokud nevychladne,
tak narazovy proud neomezi. Pro presny navrh termistoru doporucuji
nastudovat aplikacni listy Siemens nebo RHOPOINT (....Inrush Current
Limiter).

S pozdravem Pavel Rotter