nabijeni

Jiri Osoba osoba

From: Ondrej Tesar - Boza <boza1@volny.cz>

> konstantniho proudu (sam nevim proc - umite mi to nekdo vysvetlit?)

Je to zdroj napeti (230V), ale s velkym vystupnim odporem (spocitejte si "odpor" toho kondenzatoru, 680nF je 1/(2*pi*f*C)= 4k7, takze se to chova "skoro" jako zdroj proudu.

> BTW: Umel by mi nekdo prosim vysvetlit, jak funguje to "zapojeni se
> spolecnym tranzistorem?" :-) Alespon tak bych to nazval ja :-)

Primarne tece proud pres LED a 33R, takze LED sviti. Pri proudu 18mA (0.6V/33R; 0.6V je napeti BE) se zacne otevirat tranzistor a premostovat celou soustavu LED & R - zacne ji proudove posilovat. Takze LED signalizuje nabijeni, ktere muze byt pomerne velkym proudem (dano T).

Osi.