Re: Elektrická částgenerátoru

AZE aze
Středa Březen 17 12:08:55 CET 2004


S pouzitim alternatoru, ktery by musel
mit kvuli vykonu min. 3000 otacek, byste
nedostal frekvenci 50Hz, ale vyssi
(nevim presne kolik ma polu). Napeti se da
regulovat buzenim. Myslim si ale, ze ucinnost
techto zdrojz proudu neni moc slavna vzhledem
k pouzitym mag. materialum a urceni (vzdy zde
jde spis o dosazen? max. pomeru vykon/vaha nez
o ucinnost).
Mam tady prospekty z MSV Brno od kogeneracnich
jednotek (pistov? motor na plyn s generatorem).
Ten typ, co je urcen pro dodavani proudu do site,
je osazen asynchronnim motorem, pro samostatny
provoz je typ se synchronnim motorem. V prvnim
pripade se elektromotorem take startuje pistovy
motor, druhy typ ma el. starter. Videl jsem i
u jedne male vodni elektrarny jako generator
asynchronn? motor. Myslim, ze pri solo provozu
musi mit generator nejake cizi buzeni,
mozna nejak vtipne schovane. Vic by nam
mohl prozradit nekdo z oboru tlustych proudu,
pokud je tady prihlasen.
Spojit tri faze do jedne, jak pise Karla, asi dost dobre
nepujde, pokud neuvazujeme o usmerneni.
Jinak celkem schudne reseni by bylo pres menic DC/AC na
230V, tam by pak ani nezalezelo na otackach a frekvenci
a jejich stabilite. Ale asi bych volil nekaky jiny stroj
nez alternator z auta, kvuli zminene ucinnosti.
AZE


----- Original Message -----
From: "Karla Dvo??kov?" <karla.dvorakova@seznam.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Sunday, September 30, 2001 7:42 PM
Subject: Re: Elektrick? ??stgener?toru


A co pouzit alternator z automobilu a trifazove trafo na zvednuti napeti ?
Bude to sice davat tri faze, ale to by snad nevadilo. Mozna by slo vsechny
faze nejak vtipne spojit a budete mit 230V na 1F. Napada me pouzit nekolik
kondiku a odporu na posunuti faze, ale mozna ze pujde neco lepe, treba
civky.

Karla Dvorakova

----- Original Message -----
Nev?te pros?m jak je ud?l?na elektrick? ??st takov?ho stroje?











Další informace o konferenci Hw-list