ochrana dat

Josef Kokes kokes
Středa Březen 17 12:08:49 CET 2004

Par poznamek:

Ten program se jmenuje PGPdisk a je zadarmo jen v PGP do verz6.0.2 vcetne,
ve vyssich verzich je placeny (ale da se v nich pouzit i ten starsi z verze
6.0.2).

Data z toho PGPdisku se v DOSu a Windowsech jevi jako jeden soubor (silne
zasifrovany) s priponou *.PGD. Takze ho jde i prekopirovat, zazalohovat,
jen ne zkomprimovat - normalni komprimaky ho spis natahnou :-(

Ovsem PGDisk ten soubor otevira v exkluzivnim modu, takze nikdo jiny ho
soucasne otevrit nemuze (coz muze byt i nevyhoda pri praci na siti). Totez
plati o virtualnim namountovanem disku - ten existuje a je viditelny jen na
tom pocitaci, ktery si soubor otevrel jako prvni. To znamena, ze si ten
soubor
muzu otevrit z jineho pocitace na siti (pokud znam pristupove heslo,
samozrejme),
ale dokud jsem pripojen, tak uz do nej nemuze pristupovat nikdo jiny.

Jinak je tam jeste time-out, ktery po nastavitelne dobe necinnosti ten disk
zase
automaticky odmountuje.

Kokes